کد خبر 201913
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

وزیر دفاع گفت: ناوشکن جماران ۲ با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأموریت‌های مقابله با قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در مراسم به آب‌اندازی ناوشکن جماران 2 پیشرفته سردار وحیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا که مسئله دفاع از مرزهای دریایی را در درجه اول اهمیت تعیین فرمودند، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راهبرد ارتقاء توان دریایی نیروهای مسلح را با جدیت در دستور کار قرار داد و با توکل به خدا و تلاش فرزندان برومند و رشید ملت ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بحمدالله موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

وحیدی افزود: یکی از این موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند و خیره‌کننده طراحی و ساخت ناوشکن جماران 2 پیشرفته است که با تلاش خستگی‌ناپذیر مدیران و متخصصان پرتوان و افتخارآفرین وزارت دفاع و با همکاری ده‌ها شرکت و مرکز علمی و دانشگاهی به منصه ظهور رسید.

وزیر دفاع با بیان اینکه ناوشکن جماران پیشرفته، جلوه درخشان دیگری از خودباوری، خردمندی و خلاقیت جوانان برنادل این مرز و بوم است تأکید کرد: این ناوشکن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأموریت‌های مقابله با قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

وحیدی، قابلیت تدافعی، تهاجمی و رهگیری، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشک و رادارهای تاکتیکی سطحی، هوایی و قابلیت حمل بالگرد را از ویژگی‌های مهم ناوشکن جماران پیشرفته برشمرد و افزود: تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک از دیگر خصوصیات این شناور به شمار می‌رود.

وزیر دفاع گفت: ناوشکن جماران پیشرفته که حدود 100 متر طول و بیش از 1300 تن وزن دارد از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود دنیا است که در آینده می‌تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع  قرار گیرد.

وی افزود: اگر بنا بود این ناوشکن رزمی- عملیاتی از خارج خریداری شود، می‌بایست بیش از 4 برابر هزینه می‌شد.

وزیر دفاع ادامه داد: مراحل تست‌های نهایی ناوشکن جماران پیشرفته ظرف دو تا سه ماه آینده انجام و در نیمه اول سال 92 به طور رسمی به ناوگان نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی الحاق خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی و مودت و همکاری بین کشورهای حاشیه آن است و ناوشکن جماران پیشرفته تحکیم‌بخش این روند و امنیت پایدار در منطقه است.

وزیر دفاع، جماران پیشرفته را نماد اقتدار و پیشرفت صنایع دفاعی وزارت دفاع بویژه صنایع دریایی این وزارتخانه ذکر کرد و افزود: این ناوشکن از مصادیق بارز و برجسته تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی است که بحمدالله در سالی که به همین نام نامگذاری شد، ساخت آن به اتمام رسید.

وحیدی، با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرمانده معظم کل قوا و تشکر و قدردانی از متخصصان و کارگران خدوم و خستگی‌ناپذیر سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و همه کسانی که این وزارتخانه را در این اقدام مهم یاری کرده‌اند اظهار داشت: در آستانه سال جدید این دستاورد ارزشمند را بعنوان عیدی وزارت دفاع به همه هموطنان عزیز بویژه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌کنیم.

وزیر دفاع در پایان گفت: انشاالله دستاوردهای بزرگ دیگری در حوزه دریایی در دست اقدام داریم که در نیمه اول سال 92 به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهیم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس